Οργάνωση και διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα Μουσικά μαθήματα.

ΚΕΦ. 1 ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

  1. Οι εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις στα μουσικά μαθήματα για εισαγωγή στα τμήματα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, διεξάγονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α΄ 142), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 383 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), – της Φ.253/66947/Α5 (ΦΕΚ Β΄3927/2023) Υ.Α.
    • της Φ.253/19033/Α5 (ΦΕΚ Β΄ 1519/2024) Υ.Α.
    • της Φ.251/22806/Α5 (ΦΕΚ 897 Β΄/2021) Υ.Α.
    • της Φ.251/64858/Α5 (ΦΕΚ 2429 Β/2021 ) Υ.Α.
    • της Φ.251/41927/Α5 (ΦΕΚ 1785 Β/2022 ) Υ.Α.
    • της Φ.251/160199/Α5 (ΦΕΚ 6864 Β/2022 ) Υ.Α.
  2. Δικαίωμα συμμετοχής σε αυτές τις εξετάσεις έχουν όσοι υποψήφιοι το δήλωσαν με τη σχετική Αίτηση Δήλωση.
  3. Το πρόγραμμα των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» ορίστηκε με σχετική ΥΑ, ως εξής:
    • ΣΑΒΒΑΤΟ 22-6-2024 ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ 11.30 π.μ.
    • ΤΡΙΤΗ 25-6-2024 ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ 08.30 π.μ.

4. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μισή ώρα πριν την ώρα εξέτασης. Για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», η εξέταση έχει διάρκεια 3 ώρες και 30 λεπτά.
5. Για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ έως 6΄ λεπτά ανά υποψήφιο/α.
6. Με την παρούσα επαναλαμβάνουμε σημεία της διαδικασίας και τονίζουμε με έντονα και υπογραμμισμένα στοιχείατις άμεσες ενέργειες των εμπλεκομένων.

ΚΕΦ. 2 ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

Τα εξεταστικά κέντρα για την διεξαγωγή των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και η κατανομή των υποψηφίων σε αυτά έγινε με Υ.Α, ως εξής:

  1. Εξεταστικά Κέντρα Μουσικού Μαθήματος «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ»
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου, θα εξεταστούν στην ΑΘΗΝΑ και στα εξής Εξεταστικά Κέντρα ανάλογα με το αρχικό γράμμα του επωνύμου τους.
      1. Στο Ε.Κ. του 5ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας (οδός Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α έως και Η.
      2. Στο Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – αίθουσα «Jacqueline de Romilly» (Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Θ έως και Σ.
      3. Στο Ε.Κ. του Μουσικού Σχολείου Αθήνας (Δράκοντος 37, Τ.Κ. 10442 – Ακαδημία Πλάτωνος, Αθήνα), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Τ έως και Ω.
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ Δ.Δ.Ε. ΓΡΕΒΕΝΩΝ), Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, θα εξεταστούν στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και στα εξής Εξεταστικά Κέντρα ανάλογα με το αρχικό γράμμα του επωνύμου τους.
      1. Στο Ε.Κ. του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης(Προέκταση Εγνατίας 118, Τ.Κ. 55535 – Πυλαία Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α έως και ΚΙ.
      2. Στο Ε.Κ. του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Καλαμαριάς (Κωνσταντίνου Καραμανλή & Μακεδονίας, Τ.Κ. 55134 – Καλαμαριά Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΚΛ έως και ΠΑΡ.
      3. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης (Στρ. Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης), όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΑΣ έως και Ω.
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, θα εξεταστούν στη ΛΑΡΙΣΑ και συγκεκριμένα στο Ε.Κ. του 7ου Επαγγελματικού Λυκείου Λάρισας (Δρόση και Παιωνίου, Τ.Κ. 41335 – Λάρισα).
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας καθώς και σε Λύκεια των Δ.Δ.Ε. Κεφαλληνίας και Δ.Δ.Ε. Ζακύνθου, θα εξεταστούν στην ΠΑΤΡΑ και συγκεκριμένα στο Ε.Κ. του Γενικού Λυκείου Δεμενίκων (Αριστοτέλους και Πλάτωνος 29, Τ.Κ. 26500 – Πάτρα).
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, θα εξεταστούν στο ΡΕΘΥΜΝΟ και συγκεκριμένα στο Ε.Κ. του Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου (Μαρκέλου και Σάθα, Τ.Κ. 74132 – Ρέθυμνο).
    • Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου καθώς και σε Λύκεια των Δ.Δ.Ε. Γρεβενών, Δ.Δ.Ε Κέρκυρας και Δ.Δ.Ε. Λευκάδας, θα εξεταστούν στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ και συγκεκριμένα στο Ε.Κ. του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων(Κωνσταντινουπόλεως 1, Τ.Κ. 45445 – Ιωάννινα).
  2. Εξεταστικά Κέντρα Μουσικού Μαθήματος «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
    • Εξεταστικά Κέντρα ΜΟΝΩΔΙΑΣ του είδους Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής Μουσικής
    •  Μουσικής Εξεταστικά Κέντρα ΚΡΟΥΣΤΩΝ του είδους Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής Μουσικής
    • Εξεταστικά Κέντρα για ΟΛΑ τα είδη μουσικής (πλην Μονωδίας και Κρουστών του είδους Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής Μουσικής)
    •  Μουσικής Εξεταστικά Κέντρα ΚΡΟΥΣΤΩΝ του είδους Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής Μουσικής

ΚΕΦ. 3 ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

  1. ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία»
    • Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εμπίπτουν στις διατάξεις της υπό στοιχεία Φ251/22806/Α5/2021 (Β 897) Υ.Α., όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση, εξετάζονται στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», σύμφωνα με τις διατάξεις της ως άνω Υπουργικής Απόφασης και τις διατάξεις του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Φ.253/19033/Α5/2024 (ΦΕΚ Β΄ 1519) Υ.Α. . Οι υποψήφιοι αυτοί έχουν ήδη υποβάλει στο Λύκειο της ΑίτησηςΔήλωσης τη σχετική αίτηση συνοδευόμενη από τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά στο χρονικό διάστημα υποβολής της Αίτησης-Υπεύθυνης δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι σχετικές αιτήσεις μαζί με τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά διαβιβάζονται μέσω του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα αντίστοιχα Κέντρα όπου λειτουργούν Επιτροπές Εξέτασης των ανωτέρω υποψηφίων.
    • Στην ΑΘΗΝΑ θα εξεταστούν οι Υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου.
      • Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Μαθήματος «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ» στην Αθήνα:
        • 5ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας (Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία).
      • Στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θα εξεταστούν οι Υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
      • Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Μαθήματος «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ» στη Θεσσαλονίκη:
        • 2ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης).
    • Δεδομένου ότι οι Διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Διευθύνσεις ΔΕ τη σχετική αίτηση και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για προφορική εξέταση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εμπίπτουν στις διατάξεις των παραγράφων Α, Β και Γ ii) του άρθρου 1 της αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) ΥΑ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι Διευθύνσεις ΔΕ οφείλουν να διαβιβάσουν αντίγραφα αυτών, καθώς και τις καταστάσεις με τα στοιχεία των υποψηφίων, στις αντίστοιχες Επιτροπές Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της Αθήνας (5ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας, (Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία) ή της Θεσσαλονίκης (2ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης, (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης).
      Επισημαίνεται ότι, όσοι υποψήφιοι έχουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και άνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και διαταραχές ομιλίας – λόγου όπως αυτά περιγράφονται στην με αριθ. πρωτ. 24479/Δ3/3-3-2023 εγκύκλιο της αρμόδιας Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ ή προβλήματα επιληψίας, εξετάζονται στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» γραπτά στα εξεταστικά κέντρα που εδρεύουν οι Επιτροπές Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έχουν την δυνατότητα παράτασης του χρόνου εξέτασής τους με απόφαση του οικείου ΚΕΔΑΣΥ, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα (30) λεπτά. Με τον ίδιο τρόπο θα εξετασθούν και οι υποψήφιοι στο φάσμα αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΑΣΥ έχουν εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης. Ο Διευθυντής κάθε Λυκείου αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποστείλει τα σχετικά δικαιολογητικά στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να διαβιβάσουν αντίγραφα αυτών καθώς και τις καταστάσεις με τα στοιχεία των υποψηφίων, στα αντίστοιχα εξεταστικά κέντρα που εδρεύουν οι Επιτροπές Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της Αθήνας (Ε.Κ. του 5ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας (Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία) ή της Θεσσαλονίκης (Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης, (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης).
  2. ΕΠΙΤΡΟΠΈΣ ΕΞΈΤΑΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΊΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΊΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΈΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΈΣ ΑΝΆΓΚΕΣ
    • Για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», με απόφαση του Προέδρου του Βαθμολογικού Κέντρου, συγκροτείται Επιτροπή Εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οποία αποτελούν:
      • Ο Πρόεδρος και σε περίπτωση κωλύματος, ο αντιπρόεδρος της επιτροπής ΒΚ., ως Πρόεδρος
      • Δύο (2) ΣΕ ΠΕ 79 ή εκπαιδευτικοί ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 ως εξεταστές-βαθμολογητές
      • Ένας (1) ΣΕ ΠΕ 79 ή εκπαιδευτικός ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 ως αναβαθμολογητής.
    • Γραμματέας της επιτροπής ορίζεται με την ίδια απόφαση εκπαιδευτικός Δ.Ε. ή διοικητικός υπάλληλος. Όταν οι εξεταζόμενοι είναι περισσότεροι από είκοσι (20) μπορεί να ορίζεται και ένας βοηθός γραμματέας για κάθε είκοσι (20) επιπλέον εξεταζόμενους.
      Στην Επιτροπή μπορεί να παρίσταται και ένας (1) Σύμβουλος Εκπαίδευσης (ΣΕ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΔΑΣΥ ή εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΑΣΥ, για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
      Με την ίδια απόφαση ορίζονται επιπλέον μέχρι δύο (2) άτομα από το βοηθητικό προσωπικό.
      Με απόφαση του Προέδρου του Β.Κ. ορίζεται επίσης ο αναγκαίος αριθμός επιτηρητών σε κάθε αίθουσα όπου εξετάζονται υποψήφιοι στο μάθημα αυτό. Ανάμεσα στους οριζόμενους επιτηρητές πρέπει κάποιος να είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ87.01(ΠΕ14) ή ΠΕ87.02 (ΠΕ18.10), λόγω της αναπηρίας κάποιων υποψηφίων. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από πέντε (5) στο εξεταζόμενο μάθημα, με απόφασή του ο Πρόεδρος της Επιτροπής μπορεί να αυξάνει τον αριθμό των μελών εξεταστών-βαθμολογητών και αναβαθμολογητών, ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων.
      Κατά τη διάρκεια της εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρευρίσκεται ιατρός του δημοσίου ή ιδιώτης ιατρός, ο οποίος ορίζεται με Απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη μετά από εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δ.Ε. για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης των εξεταζόμενων. Ο οριζόμενος ιατρός οφείλει να είναι παρών μισή τουλάχιστον ώρα πριν από την έναρξη των εξετάσεων και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας ορισμού ιατρού δύναται να ορίζεται νοσηλευτής του δημοσίου.
    • Κάθε επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και τη βαθμολόγηση ή αναβαθμολόγηση στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων που ανήκουν στην κατηγορία των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οποίων οι αιτήσεις με τα σχετικά δικαιολογητικά έχουν διαβιβαστεί σ αυτήν από την οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. στην περιφέρεια της οποίας ανήκει το λύκειο, στο οποίο ο υποψήφιος έχει υποβάλει την αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις. Στο τετράδιο κάθε εξεταζόμενου σημειώνεται ότι ο υποψήφιος έχει εξεταστεί προφορικά και υπογράφεται από τους εξεταστές και τον Πρόεδρο ή το γραμματέα της επιτροπής. Κατά τη προφορική εξέταση παρευρίσκεται και ο αναβαθμολογητής, για να αξιολογήσει τον υποψήφιο σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας.
      Δεν μπορεί να συμμετέχει στην επιτροπή όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή σχέση συγγένειας «εξ αίματος ή εξ αγχιστείας» μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται σ αυτήν. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.
  3. ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
    • Για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» δεν υπάρχει διαφοροποίηση στα εξεταστικά κέντρα, συνεπώς οι υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες εξετάζονται στα ίδια εξεταστικά κέντρα με τους υποψηφίους που εξετάζονται γραπτώς στο συγκεκριμένο μάθημα, όπως φαίνεται στο ανωτέρω ΚΕΦ.2 ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ … Β. Εξεταστικά Κέντρα Μουσικού Μαθήματος «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ». Γενικότερα η εξέταση των υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» πραγματοποιείται στα ίδια εξεταστικά κέντρα και με τον ίδιο τρόπο, όπως και για τους λοιπούς υποψηφίους. Δηλαδή, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση ως προς τον τόπο, χρόνο, τρόπο και διαδικασία εξέτασης για κανέναν υποψήφιο.

ΚΕΦ. 4 ΕΠΟΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ» ΚΑΙ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»

  • Τη γενική εποπτεία των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και τον συντονισμό της διενέργειάς τους σε όλα τα εξεταστικά κέντρα και εξεταστικά παραρτήματα έχουν οι Προϊστάμενοι των οικείων Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ορίζονται ως επόπτες εξετάσεων από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να οριστεί Επόπτης σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στα εξεταστικά κέντρα της αρμοδιότητας του. Παρακαλούνται οι κ. κ. ΠΔΕ, στις Περιφέρειες των οποίων θα λειτουργήσουν ΕΚ για κάποιο/α από τα 2 μαθήματα, να προβούν άμεσα στις Αποφάσεις ορισμού επόπτη.

ΚΕΦ. 5 ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, ΕΠΙΤΗΡΗΤΕΣ

  1. Σε κάθε εξεταστικό κέντρο συγκροτείται τριμελής Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου Εισαγωγικών Εξετάσεων, η οποία ορίζεται από τον οικείο Διευθυντή ΔΕ και αποτελείται από το Διευθυντή του οικείου σχολείου, ο οποίος ορίζεται και ως πρόεδρος της Επιτροπής και σε περίπτωση κωλύματος από τον υποδιευθυντή ή εκπαιδευτικό ΔΕ του οικείου σχολείου με βαθμό Α και σε περίπτωση κωλύματος από εκπαιδευτικό ΔΕ άλλου σχολείου με βαθμό Α και δύο (2) εκπαιδευτικούς ΔΕ, κατά προτίμηση από άλλο σχολείο. Επίσης με την ίδια απόφαση ορίζονται ένας (1) διοικητικός υπάλληλος ή εκπαιδευτικός ΔΕ ως γραμματέας, ένας (1) βοηθός γραμματέα, δύο (2) χειριστές του συστήματος λήψης θεμάτων, ένας (1) εκπαιδευτικός ΔΕ ως υπεύθυνος για την διακίνηση των γραπτών προς την οικεία Διεύθυνση ΔΕ ή το οικείο Βαθμολογικό Κέντρο και μέχρι τρία (3) άτομα ως βοηθητικό προσωπικό. Με την ίδια απόφαση ορίζονται τα αναπληρωματικά μέλη του Προέδρου, των δύο μελών και του γραμματέα της Επιτροπής. Για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», αν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από εξήντα (60) και μέχρι εκατό τριάντα (130) ορίζεται και δεύτερος βοηθός γραμματέα και αν είναι περισσότεροι από εκατό τριάντα (130) και μέχρι εκατό ογδόντα (180) ορίζεται τρίτος και αν είναι περισσότεροι από εκατό ογδόντα (180), ορίζεται και τέταρτος βοηθός γραμματέα.
    Έργο της Επιτροπής Εξεταστικού Κέντρου Εισαγωγικών Εξετάσεων είναι η οργάνωση του Εξεταστικού Κέντρου, η εποπτεία και η λήψη των απαραίτητων μέτρων για την ομαλή και αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων στο εξεταστικό κέντρο ευθύνης της.
    Ειδικότερα:
    1. Για το μάθημα της «Μουσικής Αντίληψης, Θεωρίας και Αρμονίας» έργο της Επιτροπής είναι η κατανομή των επιτηρητών στις αίθουσες εξετάσεων, η αναπαραγωγή των θεμάτων σε φωτοαντίγραφα, ο έλεγχος της πιστής και ακριβούς αναπαραγωγής των θεμάτων και η διανομή τους στους εξεταζόμενους, η άμεση ενημέρωση του Επόπτη και της Κεντρικής Επιτροπής Εισαγωγικών Εξετάσεων για οποιοδήποτε σοβαρό ζήτημα προκύψει στο εξεταστικό κέντρο, η εποπτεία και ο έλεγχος των επιτηρητών και η γνωστοποίηση των παρατηρήσεών της στον Επόπτη εξετάσεων, η συγκέντρωση και αποστολή των γραπτών δοκιμίων προς την οικεία Διεύθυνση ΔΕ ή το οικείο Βαθμολογικό Κέντρο.
      Για τις αρμοδιότητες των επιτηρητών, τη διαβίβαση των θεμάτων, τις υποχρεώσεις των εξεταζόμενων και γενικά τη διαδικασία των εξετάσεων εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου.
      Με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ΔΕ στην επιτροπή κάθε εξεταστικού κέντρου για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» ορίζεται και παρευρίσκεται ως Μουσικός Επόπτης των εξετάσεων μέλος ΔΕΠ των πανεπιστημίων ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ αντίστοιχης ή συναφούς ειδικότητας με το εξεταζόμενο μάθημα ή Σύμβουλος Εκπαίδευσης (ΣΕ) κλάδου ΠΕ79 ή εκπαιδευτικός ΔΕ του κλάδου ΠΕ79.01 ή εκπαιδευτικός ΔΕ του κλάδου ΠΕ79.02 κατά προτεραιότητα με βαθμό Α, o οποίος είναι υπεύθυνος για τον ακουστικό έλεγχο κατά την λήψη και αναπαραγωγή των ηχητικών θεμάτων της εξέτασης. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο αναπληρωτής αυτού. Παρακαλούνται οι οικείοι ΔΔΕ με τα ΕΚ του μαθήματος να αποστείλουν άμεσα με mail στο dtsolka@minedu.gov.gr τα στοιχεία του μουσικού Επόπτη των εξετάσεων(ονοματεπώνυμο, κινητό τηλέφωνο και e-mail).
    2. Για το μάθημα της «Μουσικής Εκτέλεσης και Ερμηνείας» έργο της Επιτροπής είναι η κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου για τις εξετάσεις, η κατανομή των υποψηφίων στην αίθουσα αναμονής του σχολείου, η παραλαβή των τετραδίων από τους Προέδρους των Επιτροπών Εξεταστών-Βαθμολογητών, η καταχώριση και ο έλεγχος των βαθμολογιών μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, η συγκέντρωση και αποστολή των αποκομμάτων προς τις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Λυκείων των υποψηφίων και στελεχών των τετραδίων προς τη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
      Οι επιτηρητές μεριμνούν για τη σωστή αναγραφή των στοιχείων στο τετράδιο του υποψηφίου, ελέγχουν με βάση το δελτίο εξεταζόμενου και μεριμνούν για την ασφαλή παραμονή των υποψηφίων στις αίθουσες αναμονής μέχρι να παρουσιαστούν στο χώρο εξέτασης. Για τις υποχρεώσεις των εξεταζόμενων και γενικά τη διαδικασία των εξετάσεων εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου.
      Επιτροπές Εξεταστών-Βαθμολογητών του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»
      Αρμόδιες για την εξέταση των υποψηφίων στο μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» είναι Επιτροπές που αποτελούνται από τρία μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, θεωρίας, Διεύθυνσης, ερμηνευτές μουσικών οργάνων και φωνητικής καθώς και ΣΕ κλάδου ΠΕ79 και εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 κατά προτίμηση βαθμού Α, όλων των μουσικών κατευθύνσεων α) Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής μουσικής β) Τζάζ και Δημοφιλούς μουσικής γ) Λαϊκής – Παραδοσιακής μουσικής και Βυζαντινής Ψαλτικής. Επιπλέον μπορούν να συμμετέχουν μόνιμα ή με σχέση αορίστου χρόνου μέλη των Κρατικών Ορχηστρών (όπως για παράδειγμα, ΚΟΘ, ΚΟΑ, Λυρικής, ΕΡΤ) ή μέλη Δημοτικών Ορχηστρών.
      Με Υπουργική Απόφαση ορίζονται οι Επιτροπές αυτές ανά εξεταστικό κέντρο. Με την ίδια απόφαση ορίζεται για κάθε Τριμελή Επιτροπή ο Πρόεδρος ο οποίος είναι κατά σειρά προτίμησης μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΣΕ κλάδου ΠΕ79 ή εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ79.01 των ειδικοτήτων όλων των μουσικών κατευθύνσεων α) Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής μουσικής β) Τζάζ και Δημοφιλούς μουσικής, γ) Λαϊκής – Παραδοσιακής μουσικής και Βυζαντινής Ψαλτικής ή μέλη των Κρατικών και Δημοτικών Ορχηστρών. Στην περίπτωση που η επιτροπή αποτελείται μόνο από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ79.01 ως Πρόεδρος ορίζεται ένας εξ αυτών, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα υπηρεσία του σε Μουσικό Σχολείο ή την συνολική διδακτική υπηρεσία. Ο Πρόεδρος ορίζει στη συνέχεια τη σειρά με την οποία θα βαθμολογήσουν οι εξεταστές-βαθμολογητές.
      Με την ίδια Υπουργική Απόφαση ορίζεται για κάθε Τριμελή Επιτροπή εξέτασης-βαθμολόγησης και ο Επιμελητής εξεταστικής διαδικασίας, ύστερα από πρόταση του προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ΔΕ. Έργο του Επιμελητή είναι η παραλαβή από την Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου της ονομαστικής κατάστασης εξεταζόμενων για την Τριμελή Επιτροπή, ο έλεγχος των ατομικών στοιχείων των υποψηφίων, η επικόλληση της αδιαφανούς ταινίας κατά τη παράδοση του τετραδίου από τον υποψήφιο και στη συνέχεια η συνοδεία του υποψηφίου προς / και από την αίθουσα εξέτασης.
      Επίσης, με την ίδια Υπουργική Απόφαση ορίζεται πιανίστας και αναπληρωτής αυτού για την συνοδεία κατά την εξέταση των έργων της μονωδίας στα εξεταστικά κέντρα που απαιτείται.
      Κάθε Τριμελής Επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και βαθμολόγηση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Φ.253/66947/Α5/2023 (Β΄ 3927) Υ.Α. . Οι τρείς εξεταστές-βαθμολογητές υποχρεούνται να βαθμολογήσουν την ερμηνεία των υποψηφίων στον ειδικό χώρο του τετραδίου του υποψηφίου και αφού αφαιρεθεί ο μικρότερος βαθμός υπολογίζεται ο μέσος όρος των άλλων δύο.
      Προκειμένου να συγκροτηθούν άμεσα με ΥΑ οι εν λόγω Επιτροπές, παρακαλούνται οι κ.κ. Δ.Δ.Ε. με Ε.Κ. του μαθήματος να αποστείλουν άμεσα με mail στο music.panelladikes@minedu.gov.gr προτάσεις, σύμφωνα με το πλήθος αυτών των Επιτροπών, δηλαδή ένας Επιμελητής για κάθε Τριμελή Επιτροπή, σύμφωνα με τον συνημμένο Πίνακα (στην γκρι γραμμή κάθε περιοχής αναφέρεται το Σύνολο των Επιτροπών κάθε Ε.Κ., άρα τόσοι Επιμελητές και επιπλέον αναφέρεται το Σύνολο των υποψηφίων κάθε Ε.Κ.). Ως Επιμελητής μπορεί να οριστεί διοικητικός υπάλληλος ή καθηγητής ΔΕ.
      Ο πρώτος βαθμολογητής αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο του τετραδίου (στα 2 πινακάκια του Α΄ βαθμολογητή και στο στέλεχος και στο απόκομμα), υπογράφει στην ειδική θέση, και αφού καλύψει με το μαύρο αυτοκόλλητο τον βαθμό του, παραδίδει το τετράδιο στον επόμενο εξεταστή. Ο δεύτερος βαθμολογητής αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο του τετραδίου (στα 2 πινακάκια του Β΄ βαθμολογητή και στο στέλεχος και στο απόκομμα), υπογράφει στην ειδική θέση, και αφού καλύψει με το μαύρο αυτοκόλλητο το βαθμό του, παραδίδει το τετράδιο στον τρίτο βαθμολογητή, ο οποίος αναγράφει με στυλό το βαθμό στον ειδικό χώρο (στα 2 πινακάκια του Γ΄ βαθμολογητή και στο στέλεχος και στο απόκομμα), υπογράφει στην ειδική θέση και παραδίδει το τετράδιο στον πρόεδρο της Τριμελούς Επιτροπής.
      Για την εξέταση-βαθμολόγηση των υποψηφίων και για την εξαγωγή του τελικού βαθμού στην εκατοντάβαθμη κλίμακα, ανάλογα με το είδος της μουσικής, αξιολογείται η απόδοση του/της υποψηφίου/ας στα εξής τρία (3) κριτήρια:
      • τονική και ρυθμική ακρίβεια (40 μονάδες),
      • φραζάρισμα – άρθρωση (30 μονάδες),
      • δυναμικές – έκφραση (30 μονάδες).
    3. Για καθένα από τα παραπάνω θα αναγράφεται ξεχωριστός βαθμός στα αντίστοιχα κουτάκια Α1, Β1, Γ1, με μέγιστο άριστα τις 40, 30, 30 μονάδες αντίστοιχα για το κάθε κουτάκι-κριτήριο. Ο βαθμός από το κάθε κουτάκι-κριτήριο μεταφέρεται στην αντίστοιχη στήλη Α,Β,Γ. Στο τέλος εξάγεται το άθροισμα (μέγιστο 100) και αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικά στη σειρά «ΣΥΝΟΛΟ/ολογράφως».
      Δεν μπορεί να μετέχει στην Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου ή ως Μουσικός Επόπτης ή στην οικεία ομάδα επιτηρητών σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στο κέντρο αυτό. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.
      Δεν μπορεί να μετέχει στην Επιτροπή Εξεταστών – Βαθμολογητών ή ως συνοδός Πιανίστας ή ως Επιμελητής, σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στα Μουσικά Μαθήματα. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.
      Με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ΔΕ, η οποία εκδίδεται πέντε (5) ημέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων, ορίζονται ως επιτηρητές εκπαιδευτικοί Δ.Ε. οι οποίοι κατανέμονται από τις Επιτροπές εξεταστικών κέντρων Εισαγωγικών Εξετάσεων στις αίθουσες εξετάσεων. Ο αριθμός των οριζόμενων επιτηρητών είναι ανάλογος με τις διαδικασίες των ΓΕΛ, και συμβατός με την χωροταξική διαρρύθμιση κάθε Εξεταστικού Κέντρου, ώστε να διαφυλάσσεται η εξεταστική διαδικασία. Ως επιτηρητές μπορούν να χρησιμοποιούνται επίσης εκπαιδευτικοί ΔΕ των Ιδιωτικών σχολείων. Για την άμεση αντιμετώπιση κάθε προβλήματος, που πιθανόν να δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ορίζεται ανά τέσσερις (4) αίθουσες ένας (1) εφεδρικός επιτηρητής.
      Επισημαίνεται ότι, στις Επιτροπές Εξεταστικών Κέντρων για τα Μουσικά Μαθήματα ανάμεσα στους οριζόμενους επιτηρητές μπορεί κάποιος να είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ87.01(ΠΕ14) ή ΠΕ87.02(ΠΕ18.10).
      Παρακαλούνται οι κ.κ. Δ.Δ.Ε., στις Διευθύνσεις των οποίων θα λειτουργήσουν Ε.Κ. για κάποιο/α από τα 2 μαθήματα να προβούν άμεσα στις Αποφάσεις για τις επιτροπές των ΕΚ, για τους επιτηρητές και τους μουσικούς επόπτες (αφορά μόνο το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία»). Παρακαλούνται οι οικείοι Δ.Δ.Ε. με τα Ε.Κ. των μαθημάτων να αποστείλουν άμεσα με mail στο dtsolka@minedu.gov.gr τα στοιχεία των Προέδρων των Ε. Κ.(ονοματεπώνυμο, κινητό τηλέφωνο και e-mail).

Κεφ. 6 Βαθμολογικά Κέντρα μόνο για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία».

  1. Για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα λειτουργήσουν δύο (2) Β.Κ., ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη.
    • Για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» λειτουργούν Βαθμολογικά Κέντρα (Β.Κ.) στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Με την ίδια απόφαση γίνεται η κατανομή των γραπτών στα Β.Κ. .
      Σε κάθε Βαθμολογικό Κέντρο συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου (Ε.Β.Κ.), την οποία αποτελούν:
      1. Ένα (1) μέλος ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, ή μέλος ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, ή μουσικού συνόλου θεωρίας, Διεύθυνσης, ή ΣΕ κλάδου ΠΕ79 ή εκπαιδευτικός ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 με βαθμό Α, ως Πρόεδρος.
      2. Δύο (2) τουλάχιστον μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, ή μουσικού συνόλου θεωρίας, Διεύθυνσης, ή ΣΕ κλάδου ΠΕ79 ή εκπαιδευτικοί ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 ως μέλη, εκ των οποίων, ο ένας ορίζεται ως Αντιπρόεδρος.
    • Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Γραμματέας και μέχρι τρείς (3) βοηθοί γραμματείς, από εκπαιδευτικούς λειτουργούς της Δ.Ε.
  2. Για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» δεν θα λειτουργήσει Β.Κ., αφού η εξέταση, βαθμολόγηση και καταχώριση των βαθμών θα γίνεται απευθείας στα Ε.Κ. .
    • Με απόφαση της Επιτροπής Β.Κ. συγκροτούνται οι ομάδες βαθμολογητών και οι αναβαθμολογητές κατά προτεραιότητα από μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων ή μέλη ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, θεωρίας, Διεύθυνσης, ή ΣΕ κλάδου ΠΕ79 ή εκπαιδευτικοί ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 με διδακτική ή βαθμολογική εμπειρία στο αντικείμενο της Αρμονίας. Κάθε ομάδα βαθμολόγησης είναι αρμόδια για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων σύμφωνα με τις οδηγίες της οικείας επιτροπής του Βαθμολογικού Κέντρου ή της Κ.Ε.Ε.Ε.
  3. Ο αριθμός των ομάδων βαθμολογητών και αναβαθμολογητών καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων που πρέπει να βαθμολογηθούν, ώστε ο καθένας να μην βαθμολογήσει περισσότερα από εκατόν εξήντα (160) γραπτά δοκίμια, από τα οποία ογδόντα (80) σε πρώτη διόρθωση και ογδόντα (80) σε δεύτερη. Ο αναβαθμολογητής δεν μπορεί να αναβαθμολογήσει περισσότερα από ογδόντα (80) γραπτά δοκίμια. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως έλλειψη επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει το μάθημα και με αιτιολογημένη απόφαση του προέδρου του Β.Κ., μπορεί να επιτραπεί σε βαθμολογητές η βαθμολόγηση περισσότερων γραπτών για πρώτη και δεύτερη βαθμολόγηση.
    Με απόφαση του προέδρου της Ε.Β.Κ. ορίζονται οι απαραίτητοι υπάλληλοι από το εκπαιδευτικό, διοικητικό, βοηθητικό προσωπικό για επικουρία του έργου της Ε.Β.Κ., καθώς και δύο (2) άτομα για τον καθαρισμό των χώρων του Β.Κ. .
    Δεν μπορεί να συμμετέχει στην οικεία επιτροπή Β.Κ. ή στις ομάδες βαθμολόγησης ή να ορίζεται ως βαθμολογητής ή αναβαθμολογητής όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή σχέση συγγένειας «εξ αίματος ή εξ αγχιστείας» μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο του μαθήματος του οποίου τα γραπτά βαθμολογούνται στο οικείο Β.Κ. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.

    Για τις αρμοδιότητες των Επιτροπών των Β.Κ., τη βαθμολογική κλίμακα, τη βαθμολόγηση – αναβαθμολόγηση και γενικά τη διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων, τον γραπτό βαθμό του μαθήματος, την ηλεκτρονική του καταχώριση και την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις οικείες διατάξεις.

ΚΕΦ. 7 Λειτουργία του Ε.Κ. για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», καταστάσεις παρόντων – απόντων και αυτοκόλλητα.

  1. Διαρρύθμιση των χώρων εξέτασης.
    Στο Ε.Κ. θα ληφθεί μέριμνα για τη διαρρύθμιση μίας ή περισσότερων αιθουσών αναμονής, όπου θα οδηγηθούν όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του είδους μουσικής ή του οργάνου/φωνής. Οι αίθουσες εξέτασης θα είναι τουλάχιστον όσες και οι Επιτροπές Εξέτασης και μέσα σε αυτές θα έχει τοποθετηθεί το παραβάν, πίσω από το οποίο θα βρίσκεται η τριμελής Επιτροπή. Σε κάθε αίθουσα εξέτασης θα πρέπει να υπάρχουν τα μη φερτά όργανα (πχ. πιάνο και κρουστά). Κάθε αίθουσα θα έχει σήμανση αναλόγως με το είδος της μουσικής που θα εξετάζεται σε καθεμία.
  2. Έλεγχος, ταυτοποίηση και εξέταση των υποψηφίων.
    Τα Ε.Κ. του μαθήματος παρέλαβαν μέσω της οικείας Δ.Δ.Ε. καταστάσεις παρόντων-απόντων (Αλφαβητική Λίστα Υποψηφίων του μαθήματος Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία) και δύο (2) σειρές αυτοκόλλητα (μικρά και μεγάλα). Επιπλέον, οι καταστάσεις παρόντων-απόντων (Αλφαβητική Λίστα Υποψηφίων του μαθήματος Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία) θα αποσταλούν και στο e-mail του Προέδρου κάθε Ε.Κ. για τη διευκόλυνση του έργου τους.
    Οι καταστάσεις παρόντων-απόντων πρέπει να φωτοτυπηθούν ως εξής: 1 αντίγραφο για κάθε επιμελητή 1 αντίγραφο για τους επιτηρητές.
    Π.χ. σε ΕΚ με 4 επιτροπές εξέτασης, πρέπει να έχετε 5 αντίγραφα. Κάθε επιμελητής για κάθε τριμελή επιτροπή που αντιστοιχεί σε ορισμένο είδος παίρνει 1 αντίγραφο. Αν στο ίδιο είδος υπάρχουν 2 επιτροπές, άρα και 2 επιμελητές, καθένας επιμελητής παίρνει αντίγραφο με τους μισούς υποψηφίους του είδους.
    Στις καταστάσεις αναγράφονται τα Ονομαστικά στοιχεία του υποψηφίου, ο Κωδικός Αριθμός του υποψηφίου, το είδος της μουσικής που φαίνεται στη στήλη ΚΑΤ (κωδικός 1 = Κλασικής, Δυτικοευρωπαϊκής μουσικής, κωδικός 2 = Τζάζ και Δημοφιλούς μουσικής και κωδικός 3 = Λαϊκής – Παραδοσιακής μουσικής και Βυζαντινής Ψαλτικής), το Όργανο ή Φωνή που έχει επιλέξει ο υποψήφιος, το λεκτικό του μαθήματος (ΜΕΕ = Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία) καθώς και ο Κωδικός Σχολείου υποψηφίου.
    Οι επιτηρητές ελέγχουν από τις καταστάσεις τους υποψηφίους (Δελτίο Εξεταζόμενου και ταυτότητα κλπ.) και τοποθετούν τους υποψηφίους σχετικά αλφαβητικά στην αίθουσα αναμονής.
    Οι υποψήφιοι παραλαμβάνουν το τετράδιό τους χρώματος γαλάζιο, με την ένδειξη ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ και γράφουν έξω στο εξώφυλλο στα 2 πλαίσια ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΕ.
    Επισημαίνεται ότι με ευθύνη των προέδρων των Επιτροπών ΔΕΝ θα χρησιμοποιηθούν παλαιότερα τετράδια, αλλά ΜΟΝΟ τα φετινά που φέρουν τη σήμανση F.S.C. στο κάτω μέρος του εξωτερικού οπισθόφυλλου.

    Μέσα στο εξώφυλλο στο δεξιό πλαίσιο Ατομικά στοιχεία υποψηφίου/ας (ΜΟΝΟ στο δεξιό πλαίσιο, δηλαδή στο στέλεχος του τετραδίου, όχι στο απόκομμα), ο υποψήφιος συμπληρώνει χειρόγραφα τα στοιχεία του /της. Οι επιτηρητές με τις καταστάσεις περνούν και ελέγχουν έναν-έναν τους υποψηφίους και αφού ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων τους, επικολλάνε στην εξωτερική πλευρά του τετραδίου στα δύο (2) πλαίσια με την ένδειξη «ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ» τα αυτοκόλλητα με τον αύξοντα αριθμό του τετραδίου (το τρίτο παραμένει αχρησιμοποίητο στην κατάσταση των αυτοκόλλητων).
    Σε περίπτωση που σε κάποιο Εξεταστικό Κέντρο για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει το ατομικό αυτοκόλλητο κάποιου υποψηφίου, τότε σε λευκό αυτοκόλλητο συμπληρώνονται, κατόπιν επικοινωνίας με τον τηλεφωνικό σας σύνδεσμο στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., τα αντίστοιχα στοιχεία με εκείνα των αυτοκόλλητων που έχουν σταλεί από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων. Σε περίπτωση, επίσης, όπου κατά τον έλεγχο των ατομικών στοιχείων των υποψηφίων διαπιστωθούν διαφορές στις ονομαστικές καταστάσεις-αυτοκόλλητα και στα στοιχεία ταυτότητας του υποψηφίου, τότε διορθώνονται με κόκκινο οι ονομαστικές καταστάσειςαυτοκόλλητα, ώστε να συμφωνούν με την ταυτότητα του υποψηφίου, συντάσσεται πρακτικό και στη συνέχεια ενημερώνεται η Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. . Τέλος επισημαίνεται ότι σε περίπτωση απουσίας εξεταζόμενου οι επιτηρητές σημειώνουν στις ονομαστικές καταστάσεις των υποψηφίων τη λέξη ΑΠΩΝ και δεν επικολλώνται αυτοκόλλητα για τους απόντες υποψηφίους.
    Την ώρα έναρξης των εξετάσεων 08.30 εισέρχονται οι επιμελητές με τις καταστάσεις τους και καλούν αλφαβητικά τον πρώτο υποψήφιο για το συγκεκριμένο είδος μουσικής ο κάθε επιμελητής. Αν είναι απών, ο επιμελητής σημειώνει στην κατάστασή του τη λέξη ΑΠΩΝ. Στη συνέχεια καλεί τον επόμενο του είδους του. Με τον επιτηρητή ελέγχουν πάλι τα ατομικά στοιχεία και ο επιμελητής κολλάει στο επάνω αριστερό μέρος της εσωτερικής πλευράς του εξώφυλλου στο αριστερό πλαίσιο με την ένδειξη Ατομικά στοιχεία υποψηφίου/ας το 1 από τα 3 μεγάλα αυτοκόλλητα που είναι ονομαστικό και αναγράφει το Επώνυμο, το Όνομα, το Πατρώνυμο, το Μητρώνυμο, τον Κωδικό Αριθμό υποψηφίου, το Λεκτικό του μαθήματος (ΜΕΕ = Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία), τον Κωδικό του Είδους της Μουσικής (1 για Κλασική, Δυτικοευρωπαϊκή μουσική, 2 για Τζάζ και Δημοφιλής μουσική, 3 για Λαϊκή – Παραδοσιακή μουσική και Βυζαντινή Ψαλτική) και το Μουσικό Όργανο ή Φωνή που έχει επιλέξει ο υποψήφιος και επιπλέον πάνω και δεξιά από το Επώνυμο αναγράφει τον Κωδικό Αριθμό της Διεύθυνσης Δ.Ε. και του Λυκείου υποβολής της Αίτησης Δήλωσης του υποψηφίου. Τα άλλα δύο (2) αυτοκόλλητα μένουν αχρησιμοποίητα στην κατάσταση των αυτοκόλλητων.
    Υπόδειγμα Αυτοκόλλητου Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (ΜΕΕ) 2024:
    ΕΠΩΝΥΜΟ ΚΩΔ. Δ.Δ.Ε. / ΚΩΔ. ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΟΝΟΜΑ
    ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ ΚΩΔ. ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ
    ΚΩΔ. ΕΙΔΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΜΕΕ 1 ή 2 ή 3)
    ΜΗΤΡΩΝΥΜΟ ΟΡΓΑΝΟ Ή ΦΩΝΗ
    Αμέσως ο επιμελητής επικαλύπτει με μαύρο αυτοκόλλητο όλο το διπλό πλαίσιο. Ο επιμελητής οδηγεί τον υποψήφιο στην αίθουσα που αντιστοιχεί στο είδος του και παραδίδει το τετράδιο στον πρόεδρο της τριμελούς επιτροπής εξέτασης, για να αρχίσει η εξέταση – βαθμολόγηση.
    Στο τέλος της εξέτασης όλων των παρόντων υποψηφίων που αναγράφονται στην ονομαστική κατάσταση της
    Τριμελούς Επιτροπής παραδίδονται όλα τα τετράδια από τον Πρόεδρο της Τριμελούς Επιτροπής στον Πρόεδρο του Εξεταστικού Κέντρου των εισαγωγικών εξετάσεων. Εφόσον κατά την εξέλιξη της εξεταστικής διαδικασίας κριθεί απαραίτητο, είναι δυνατόν να παραδίδονται τμηματικά. Γ. Καταχώριση βαθμών.
    Η Επιτροπή του Ε.Κ., παραλαμβάνει και καταμετρά τα τετράδια των υποψηφίων ελέγχοντας ότι ο αριθμός τους είναι ίσος με τον αριθμό των παρόντων. Η Επιτροπή του Ε.Κ., με ευθύνη του Προέδρου που θα έχει λάβει ειδικό κωδικό ασφαλείας προβαίνει στην καταχώριση της βαθμολογίας και των 3 βαθμολογητών στην ειδική εφαρμογή Βαθμολόγος, η οποία θα υπολογίζει τον μέσο όρο των δύο μεγαλύτερων βαθμών, ο οποίος θα είναι και ο τελικός βαθμός του υποψηφίου. Προκειμένου ο μέσος όρος να αναχθεί στην εικοσάβαθμη κλίμακα, αυτός ο μέσος όρος πολλαπλασιάζεται επί 0,2. Η καταχώριση των βαθμών θα γίνεται τμηματικά και παράλληλα με την εξέταση-βαθμολόγηση των υποψηφίων και θα πρέπει να ολοκληρωθεί λίγο μετά το τέλος της εξέτασης. Γι αυτό το λόγο, οι εξεταστές-βαθμολογητές δεν θα αποχωρούν από το χώρο του Ε.Κ., πριν ολοκληρωθεί επιτυχώς η καταχώριση της βαθμολογίας όλων των υποψηφίων.

ΚΕΦ. 8 Λειτουργία του ΕΚ για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», καταστάσεις παρόντων – απόντων και αυτοκόλλητα.

  • Τα Ε.Κ. του μαθήματος παρέλαβαν μέσω της οικείας Δ.Δ.Ε. καταστάσεις παρόντων – απόντων (Αλφαβητική Λίστα Υποψηφίων του μαθήματος Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία) και μια (1) σειρά αυτοκόλλητα (μεγάλα).
    Στις καταστάσεις αναγράφονται τα Ονομαστικά στοιχεία του υποψηφίου, ο Κωδικός Αριθμός του υποψηφίου, τα Αρχικά του υποψηφίου, η Ονομασία του μαθήματος ( ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ) καθώς και ο Κωδικός Σχολείου υποψηφίου.
    Τα δύο (2) Β.Κ. παρέλαβαν μέσω της οικείας Δ.Δ.Ε. μία (1) σειρά αυτοκόλλητα (μικρά).
    Έλεγχος, ταυτοποίηση και εξέταση των υποψηφίων.
    Οι επιτηρητές ελέγχουν από τις καταστάσεις τους υποψηφίους (Δελτίο Εξεταζόμενου και ταυτότητα κλπ.) και τοποθετούν τους υποψηφίους αλφαβητικά στις αίθουσες εξέτασης.
    Τα τετράδια του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» δεν είναι ίδια με αυτά του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία».
    Οι υποψήφιοι παραλαμβάνουν το τετράδιό τους χρώματος κίτρινο, με την ένδειξη ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ και γράφουν έξω στο εξώφυλλο στα 2 πλαίσια ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΘΑ.
    Επισημαίνεται ότι με ευθύνη των προέδρων των Επιτροπών ΔΕΝ θα χρησιμοποιηθούν παλαιότερα τετράδια, αλλά ΜΟΝΟ τα φετινά που φέρουν τη σήμανση F.S.C. στο κάτω μέρος του εξωτερικού οπισθόφυλλου.
    Τα αυτοκόλλητα που έχουν εκτυπωθεί από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων είναι τρία (3), είναι ονομαστικά και αναγράφουν το Επώνυμο, το Όνομα, το Πατρώνυμο, το Μητρώνυμο, τον Κωδικό Αριθμό υποψηφίου, τα Αρχικά του υποψηφίου, την Ονομασία του μαθήματος (ΜΑΘΑ = Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία), τον Κωδικό του μαθήματος και επιπλέον πάνω και δεξιά από το Επώνυμο αναγράφει τον Κωδικό Αριθμό της Διεύθυνσης Δ.Ε. και του Λυκείου υποβολής της Αίτησης Δήλωσης του υποψηφίου.
    Υπόδειγμα Αυτοκόλλητου Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία (ΜΑΘΑ) 2024:
    ΕΠΩΝΥΜΟ ΚΩΔ. Δ.Δ.Ε./ΚΩΔ. ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ
    ΚΩΔ. ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ
    ΜΗΤΡΩΝΥΜΟ ΜΑΘΑ
    ΚΩΔ. ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    Διευκρινίζεται ότι το πρώτο αυτοκόλλητο παραμένει στην κατάσταση των αυτοκόλλητων, το δεύτερο επικολλάται στο θρανίο του εξεταζόμενου και το τρίτο επικολλάται στο απόκομμα του τετραδίου (δηλαδή στο επάνω αριστερό μέρος της εσωτερικής πλευράς του εξώφυλλου στη θέση «Ατομικά στοιχεία μαθητή»). Ο υποψήφιος οφείλει να συμπληρώσει στη δεξιά πλευρά της ίδιας θέσης (στέλεχος) τα πλήρη ατομικά του στοιχεία, την ονομασία του Λυκείου κατάθεσης της Αίτησης-Δήλωσης καθώς και τον Κωδικό Αριθμό του.
    Σε περίπτωση που σε κάποιο Εξεταστικό Κέντρο για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει το ατομικό αυτοκόλλητο κάποιου υποψηφίου, τότε σε λευκό αυτοκόλλητο συμπληρώνονται, κατόπιν επικοινωνίας με τον τηλεφωνικό σας σύνδεσμο στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., τα αντίστοιχα στοιχεία με εκείνα των αυτοκόλλητων που έχουν σταλεί από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων. Σε περίπτωση, επίσης, όπου κατά τον έλεγχο των ατομικών στοιχείων των υποψηφίων διαπιστωθούν διαφορές στις ονομαστικές καταστάσεις-αυτοκόλλητα και στα στοιχεία ταυτότητας του υποψηφίου, τότε διορθώνονται με κόκκινο οι ονομαστικές καταστάσεις αυτοκόλλητα, ώστε να συμφωνούν με την ταυτότητα του υποψηφίου, συντάσσεται πρακτικό και στη συνέχεια ενημερώνεται η Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. . Τέλος επισημαίνεται ότι σε περίπτωση απουσίας εξεταζόμενου οι επιτηρητές σημειώνουν στις ονομαστικές καταστάσεις των υποψηφίων τη λέξη ΑΠΩΝ και δεν επικολλώνται αυτοκόλλητα για τους απόντες υποψηφίους.
    Οι επιτηρητές με ευθύνη τους κατά την παράδοση του γραπτού καλύπτουν με μαύρο αυτοκόλλητο το πλαίσιο στο πάνω μέρος της εσωτερικής πλευράς του εξωφύλλου στο οποίο έχει επικολληθεί το τρίτο αυτοκόλλητο και ο υποψήφιος έχει αναγράψει ιδιοχείρως τα στοιχεία του.
    Στην εξωτερική πλευρά του τετραδίου, στα δύο (2) πλαίσια με την ένδειξη «ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ» επικολλάται αυτοκόλλητο με τον αύξοντα αριθμό του τετραδίου στο Βαθμολογικό Κέντρο (το τρίτο παραμένει αχρησιμοποίητο στην κατάσταση των αυτοκόλλητων).

ΚΕΦ. 9 Διακίνηση γραπτών.

  • Για τη διακίνηση των γραπτών δοκιμίων των μουσικών μαθημάτων θα ακολουθήσει άλλη εγκύκλιος, όπου θα περιγράφεται επακριβώς η διαδικασία και ο τρόπος διακίνησης των γραπτών.
    Με βάση τα παραπάνω, παρακαλούμε όλους τους εμπλεκόμενους για την άμεση ενημέρωση και την πιστή εφαρμογή της παρούσας.
    Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο σας.

Skip to content